Anglický jazyk
ÚKOLY PRO DISTANČNÍ VÝUKU 5.A od 14.10.2020 jsou zadávány na EDUPAGE a ZDE ... https://www.mgr-mgr-martin-polach.cz/vyuka-online-14-10-2020-1-11-2020/
Úkoly pro žáky, kteří pokračují ve výuce distanční formou (z domova)
... PONDĚLÍ: 15.6.2020 - Amazing animals - PAGE 48 / EXERCISE 1, 2 ... PAGE 49/ EXERCISE 4
… ČTVRTEK: 11.6.2020 - Prohlédněte si úvod lekce AMAZING ANIMALS
... PONDĚLÍ: 8.6.2020 Opakujeme slovní zásobu. Hodina zaměřena na konverzaci - FREE TIME
… ČTVRTEK: 4.6.2020 Pracovali jsme na rozhovorech v pracovním sešitu. Na ty je třeba práce ve dvojici. Následně jsme pracovali na FREE TIME - PAGE: 42/ EXERCISE 1, 2, 3, 4, 5
Pracujeme na poznávání času ...
... PONDĚLÍ: 1.6.2020 Určování časových údajů, opakování slovíček: TIME, HALF, QUARTER, PAST, TO, O´CLOCK, CLOCK, LESSON ... + BOOK - PAGE 44/ Read and match. Pročtěte si dopisy od Hany a Lucy. Na základě dopisů určete, které z dívek se nachází na jednotlivých obrázcích pod textem. Ve škole jsme si podobné dopisy zkoušeli také napsat.
... ČTVRTEK: 28.5.2020
Vyrábíme si vlastní hodiny na procvičování... THE TIME
Opakování dovedností práce s časem v AJ....
...ÚTERÝ - 26.5.2020
Úkoly na týden: 18.5.2020 - 22.5.2020
...Moc vás chválím - minulý týden: práce s poslechem SPY X and Miss J. Bond...
V prvním souboru najdete slovníček na procvičování k lekcím 8 a 9. Stačí jej ústně omrknout. Následně si můžete zakrýt např. papírem české nebo anglické výrazy a zkoušet své znalosti.
V souboru najdete Minitest lekce 8 - TV PROGRAMMES a Minitest lekce 9 - FREE TIME. Vyzkoušejte si je doplnit. Stačí ústně...
Tentokrát je challange zaměřena na znalost slovíček: lekce: What is on TV? My free time. (Vždy máte na výběr ze 4 možností, z nichž právě 1 je správná.)
Počítají se zde správné odpovědi i rychlost těchto odpovědí. Po kliknutí na odkaz se přihlásíte - Napíšete do kolonky: "Enter nick name" = SVÉ JMÉNO A PRVNÍ PÍSMENO Z PŘÍJMENÍ. Poté kliknete na tlačítko OK, go! Mezi otázkami se pohybujete přes tlačítko NEXT ( další). Vybíráte pouze ze dvou možností TRUE (pravda) x FALSE (lež)
Každý z vás má pouze jeden pokus!!! . Uděláte-li chybu, pracujte dále... Aktivita slouží k procvičování ... Hra vám zabere maximálně 3 minuty a 30 vteřin.
Příští týden vám zde napíšu jméno vítěze soutěžní výzvy - AJ z tohoto týdne. Odkaz bude k dispozici od pondělí (18.5.2020 - 17:00) do pátku (22.5.2020 - 24:00).
Držím palce!
Úkoly na týden: 11.5.2020 - 15.5.2020
...Tento týden na nás čeká ve středu, v rámci výuky online, práce o tajné agentce _Superspy - Miss J.Bond - Řešení zde ve středu najdou i žáci, kteří se hovoru neúčastnili.
...WINNERS - CHALLANGE1 - z minulého týdne. Gratulace !!!
... Opakujte slovíčka ....
... Book/ PAGE 40 - Ask and answer. - Vyzkoušejte si sestavit různé otázky dle vzoru (dole) a následně na ně odpovědět.
... Book/ PAGE 42 - FREE TIME - Poslechněte si : Spike a jeho rozhovor o volném čase. (Listen and read.) Omrkněte spodní příkladový rozhovor. What do you do on .......... ? (Co děláš v ...............................?) + odpovědi... Zkus si sestavit 3 takové otázky a odpovědi v AJ dle vzoru.
...Book/PAGE 43 - FREE TIME - volný čas - Poslechněte si písničku (Listen and sing.) a omrkněte příkladový rozhovor dole. Do you ............. in your free time ? (Děláš ..... ve svém volném čase? ) + Odpovědi... Zkus si sestavit 3 takové otázky a pravdivě na ně odpověz v AJ.
... Tento týden je připravena druhá soutěžní výzva - AJ - CHALLANGE 2 : THE TIME. Před spuštěním challange doporučuji zopakovat slovíčka spojená s určováním časových údajů v AJ.
Počítají se zde správné odpovědi i rychlost těchto odpovědí. Po kliknutí na odkaz se přihlásíte - Napíšete do kolonky: "Enter nick name" = SVÉ JMÉNO A PRVNÍ PÍSMENO Z PŘÍJMENÍ. Poté kliknete na tlačítko OK, go! Mezi otázkami se pohybujete přes tlačítko NEXT ( další). Vybíráte pouze ze dvou možností TRUE (pravda) x FALSE (lež)
Každý z vás má pouze jeden pokus!!! Někteří z vás minulý týden vyplňovali 2x ze stejné IP adresy.... Uděláte-li chybu, pracujte dále... Aktivita slouží k procvičování ... Hra vám zabere maximálně 3 minuty a 30 vteřin.
Příští týden vám zde napíšu jméno vítěze soutěžní výzvy - AJ z tohoto týdne. Odkaz bude k dispozici od pondělí (11.5.2020 - 7:30) do pátku (15.5.2020 - 24:00).
Držím palce!
Soutěžní výzva - AJ2 - CHALLANGE2 - THE TIME: ZDE
*** Na videu se můžete podívat, jak je srandovní, když lidé nepoznají hodiny ani ve své rodné řeči :D - VIDEO
Zatím jsou u challange AJ na tento týden velmi vyrovnané výkony.
Úkoly: 4.5.2020 - 7.5.2020
...What is on TV? Omrkněte TV program na str. 40 v učebnici. Dokážete ústně vytvořit věty... Kdy je určitý program a na kterém kanálu? Příkladová věta: The cartoon: Big cat and little dog is at half past five on Channel 3. Vytvořte obdobné 3 věty ústně.
... Activity book: PAGE 39/EXERCISE 5 - Poslechněte si LISTENING - TV. Na základě nahrávky dopište k dětem do rámečků správná písmena.
... Gramatika - Sloveso DO / fráze: Máš rád .....? Ano, mám. Ne, nemám.... Pročtěte si soubor? Ústně odpovězte na otázky... Podobné otázky lze tvořit u různé tématiky - Př. Do you like your teacher Mr. Polách? No, i don´t. Do you like the sun? Yes, I do. atd....
... Následující týdny vám zde přidám vždy jednu dobrovolnou soutěžní výzvu - AJ. Bude se týkat slovíček, gramatiky a řady jiných....
Bude na vás čekat obdobný kvíz, jako RISKUJ apod. s různými otázkami. Počítají se zde správné odpovědi i rychlost těchto odpovědí. Po kliknutí na odkaz se přihlásíte - Napíšete do kolonky: "Enter nick name" = SVÉ JMÉNO A PŘÍJMENÍ. Poté kliknete na tlačítko OK, go!
Mezi otázkami se pohybujete přes tlačítko NEXT ( další).
Každý z vás má pouze jeden pokus!!! Hra vám zabere maximálně 3 minuty a 30 vteřin.
Příští týden vám zde napíšu jméno vítěze soutěžní výzvy - AJ z tohoto týdne. Odkaz budu k dispozici od pondělí (4.5.2020 - 10:30) do pátku (8.5.2020 - 24:00).
Držím palce!
Soutěžní výzva - AJ1 - THE WEATHER: ZDE
Úkoly: 27.4.2020 - 30.4.2020
Začneme pozvolna s novou lekcí: What is on TV? - Co je v TV? - Tato lekce je poměrně jednoduchá. Neustále se ale budeme vracet k časovým údajům. V lekci jsou základní slovíčka často velmi podobná výrazům z ČJ nebo výrazům, které jsou dost známé.
... Book: PAGE 38 - Listen, read and act. - Poslechněte si What´s on TV? Přeložte si text s pomocí obrázků. Následně se podívejte do přiloženého slovníčku na význam problematických slov. Slovíčka si přepište do sešitu Vocabulary. Piště pouze anglický a český význam - Výslovnost si doplníme.
... Book: PAGE 38 - Ask and answer - dole. Zkuste vymyslet různé varianty otázek a odpovědí dle příkladu. Pracujte ústně.
... Book: PAGE 40 - TV GUIDE - Listen and find. Poslechněte si ukázku a zkuste se podle ní orientovat v TV programu - TV GUIDE ( 3 televizní stanice: Channel 1, 2, 3/časy a různé programy v televizi) Zkuste si vždy prstem ukázat na film, seriál, TV show a pod., o kterých v ukázce děti mluví.
... Activity book: PAGE 38 / EXERCISE 1 - Vytvořte si takový obrázkový slovníček. Přečtěte si názvy jednotlivých pořadů a doplňte je k obrázkům.
Úkoly na týden: 20.4.2020 - 24.4.2020
... Pročtěte si ještě jednou The Dragon Crown - PAGE:37 / Procvičujte výslovnost a čtení.
... Na základě vyprávění Bena ( Book, PAGE: 36) a cvičení z Activity book (PAGE: 36/ EXERCISE: 5) doplňte text do ACTIVITY BOOK - PAGE: 36/EXERCISE 6 - My star turn. Doplňte text o naší škole a třídě.
... Activity book: PAGE: 37/EXERCISE 7 - logická úloha. Na základě obrázkových rozvrhů: Peter, Jen a Liz... doplňte Who is it ? Dle popisku 1 a 2. Tuto aktivitu si stopněte.Napište mi do formuláře vaše řešení Name 1:/ Name 2. K řešení připište, jak dlouho vám cvičení trvalo. Držím palce.
Úkoly 14.4.2020 - 17.4.2020
Rešení: BOOK/ Page 36 z minulého týdne: 1.a, 2.e, 3.d, 4.f, 5.b, 6.c
... Poslechněte si další část The Dragon Crown - Zaměřte si na správnou výslovnost a pochopení textu. S textem budeme pracovat i v pátek v on-line hovoru.
... Activity book: PAGE 35/EXERCISE 4 - Doplňte věty o rozvrhu hodin dle tabulky v obrázku... Každá věta bude obdobného charakteru: Vzor - V (DEN V TÝDNU) MY MÁME (ŠKOLNÍ PŘEDMĚT DLE TABULKY) V (ČASOVÝ ÚDAJ DLE TABULKY).
... Activity book: PAGE 36/EXERCISE 5 - Doplňte slova z nabídky do textu. Postupujte vyřazovací metodou. Některé pojmy jsou 100% jasné. Nad některými se musíte zamyslet.
Úkoly 6.4. 2020 - 8.4.2020 (Další úkoly budou až 14.4.2020)
... Opakujte si slovíčka.
... Pročtěte si v učebnici: Book/Unit 7, lesson 3 - PAGE: 36 - Vyzkoušejte si ústně přiřadit věty 1-6 k obrázkům a-f.
... Anglická slovíčka - Velikonoce ....
Úkoly na týden: 30.3.2020 - 3.4.2020
...Unit 6/ Page 32 - Listen a choose z minulého týdne - SPRÁVNÉ VÝSLEDKY: 1:b, 2: a, 3:b, 4:c
... Zapiš si do sešitu Vocabulary slovíčka nové lekce. Najdeš je v souboru: VOCABULARY - SPACE SCHOOL.
... Na základě zapsaných slovíček vypracuj cvičení: ACTIVITY BOOK: PAGE 35/EXERCISE 3. Tzn. Doplň písmena u obrázků k jednotlivým názvům vyučovacích předmětů.
... V souboru: DAYS OF THE WEEK si zopakuj názvy jednotlivých dnů. Na 1.straně jsou slovíčka, která si zapíšeš do sešitu Vocabulary a obrázek, který si můžeš vytisknout a nalepit do Exercise book. Pokud nemáš tiskárnu, nevadí. Donesu ti obrázky potom do školy. Na 2. straně máš různá cvičení na zapamatování dnů, tak, jak jdou za sebou. Můžeš si je vytisknout nebo pracovat na volný papír a psát si jen odpovědi. Můžeš si také vymyslet své speciální cvičení na procvičování názvů jednotlivých dnů v týdnu. Na 3. straně máš různé náměty. Na obrázcích jsou různé přehledy dnů v AJ a pomůcky, které si vyrobili žáci. Můžeš se inspirovat a nějaký takový přehled, pomůcku ( úplně nejlépe dle vlastní fantazie) si doma vytvořit. Lze využít různé materiály, kresbu, malbu, stříhání, lepení. Pokud se ti něco pěkné podaří vyrobit, zašli mi vyfocený výtvor na e-mail. (PRO DOBROVOLNÍKY) + ZDE PÍSEŇ - DAYS OF THE WEEK
... Zopakuj si ústně číslice od 1 do 12.
.... STŘEDA ... v online hovoru budeme na AJ pracovat. Po hovoru zde nahraji také video o tom, jak se v AJ vyjadřuje čas.
GOOD LUCK !
Úkoly na týden: 23.3.2020 - 27.3.2020
Book:
...Unit 6, Lesson 4/ Page 31 - The Dragon Crown... Listen and translate the comics. 1. Poslechni si nahrávku The Dragon Crown. 2. Vyzkoušej si číst text komiksu společně s nahrávkou - výslovnost. 3. Přelož si text do češtiny - porozumění textu. *Nápověda: SUDENNLY = NÁHLE, TO WANT = CHTÍT
...Unit 6/ Page 32 - Listen a choose. Poslechni si ukázku k obrázku na str. 32, který zachycuje rozhovor mezi Kate a jejím tatínkem. Správné odpovědi vyplň do formuláře. MY ANSWER: Piš: 1.b, 2.b, 3.b, 4.b ... Zatím všichni - bez chyby.
...Unit 6/ Page 32 - Read and answer. Pročti si dopis dole na stránce 32. Dopis je od Emmy z 15. června. Pracuj do sešitu Exercise book. Napiš si datum, kdy na úkolu pracuješ. Napiš zadání: tzn. Page 32, The letter from Emma. Napiš si: questions and answers (otázky a odpovědi) - Dbej na úpravu. Poté si vždy opiš otázku s jejím číslem a anglicky na ni odpověz. Např. 1. Where is Emma? 1. She is in a café. / 2. Is it sunny? 2. No, it is not (isn´t). It is raining...
Activity book: (pracovní sešit)
... Unit 6/ Page 31, Exercise 8 - Vylušti křížovku.
... Unit 6/ Page 32, Exercise 1, 2 - Dobře si pročti zadání a pusť se do práce. Všimni si, že věty ve cvičení 2 používají také přítomný průběhový čas - Present Continuous (Připomeň si ústně, jak se takový čas tvoří... Např. I am playing basketball now.
Příští týden začneme novou lekci: Space school - VESMÍRNÁ ŠKOLA :) Zopakuj si dny v týdnu a čísla od 1-12.
Pro zájemce (jednoduché) / Dny v týdnu: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/13.days-months/days-months1.htm Čísla od 1-12: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/2.numbers-1-12/numbers1.htm
Procvičování slovíček - POČASÍ - the weather:
https://www.umimeanglicky.cz/pexeso-weather-1-uroven?source=explicitExercise
The Poem - weather :)
PRESENT CONTINUOUS TENSE
Přítomný čas průběhový používáme, když mluvíme o dějích, které právě probíhají - v době, kdy o nich mluvíme.
She is cooking now. I am dancing. We are speaking.
Tvar slovesa v přítomném čase prostém tvoříme pomocí vyčasovaného slovesa být (to be), které je následované významovým slovesem - k jeho základnímu tvaru přidáme koncovku -ing.
I am reading.
Otázku tvoříme přehozením slovesa být před podmět. Zápor pak tvoříme přidáním částice not za sloveso být.
What are you doing? I am not playing tennis.
- PRESENT SIMPLE TENSE
- Přítomný čas prostý (obyčejný) používáme, když mluvíme o obecných faktech, která:
- jsou vždy pravdivá: Ten times ten makes one hundred
- o kterých si myslíme, že jsou pravdivá a stálá pro dané období: I live in Olomouc.
- Dále používáme přítomný čas prostý, když mluvíme o pravidelných, obvyklých událostech. Často používáme časová určení always, often, usually, sometimes, never a další příslovce vyjadřující frekvenci pro pravidelné děje.
- She never works on Sunday.
- Přítomný čas prostý používáme také např. při dávání instrukcí, popisování cesty nebo když mluvíme o již daném rozvrhu.
- Tvar slovesa v přítomném čase prostém je stejný jako tvar infinitivu, ve 3. osobě jednotného čísla k němu přidáme ještě koncovku -s (případně -es).
- I live in London.
- She lives in London.
17.12.2019 - slovíčka a fráze
BE HEALTHY, a základní slovíčka z nové lekce MY TOWN.
a town - město
a city - velkoměsto
a shop - obchod
a market - trh
a cinema - kino
opposite / next to - naproti / vedle :)
Pro zajímavost: Odkaz se slovní zásobou - tématika Christmas - VÁNOCE
Co je nutné umět na malé opakování 7.11.2019?
1. Vocabulary - slovíčka (MÍSTNOSTI, NÁBYTEK... - Budeme popisovat obrázek.)
2. Preposition (place) - PŘEDLOŽKY, KTERÉ SE TÝKAJÍ MÍSTA: in, on, under, behind, next to. - Budeme odpovídat, zda je věta pravdivá či nikoliv.
3. TO BE - Je třeba umět časovat. ( JÁ JSEM, TY JSI .... I am, You are ...)
Odkaz na zajímavou stránku s anglickou abecedou...
https://www.anglictina-bez-biflovani.cz/anglicka-abeceda
Zkus si přeložit tyto věty:
(Já) umím hrát na klavír. ........................................................
Umíš hrát na housle? ...........................................................
Umí Nick hrát na kytaru? ........................................................
Kdo umí hrát na buben? ...........................................................
Kdo umí hrát na buben? ...........................................................